2010. november 17., szerda

Az élet értelme

Barátaim!
Sokan tudjátok, hogy hetek óta betegeskedem, ezért korlátozott "üzemmódra" kapcsoltam...
Igaz, néha muszáj kimozdulni, és ilyenkor néhányatokkal találkozom is...Köszönöm, hogy mindannyian igyekeztek a lelkembe valami szépet szőnni, és kedvesek a mosolyok, biztatóak a szavak. No de a kérdőjelekkel nem tudok mit kezdeni. Mert válaszok nincsennek, a hóhér hazugságai meg szapororodnak apránként. Ilyen például, a sok százezres állítólagos keresetem, vagy az, hogy csak "virtuálisan" vezettem műsort...
Előbbinél a gyalázatos tény az, hogy a kitüntetéses diplomáimmal az alapfizetésem 89.500 ft-ban volt meghatározva. Az erről szóló dokumentumokat a napokban akarták visszamenőlegesen (egész évre) aláíratni...Kínos, de ilyen bérért senki sem vállalja azt a munkát, amit végeztem...
Ja és sem céges telefonom, számítógépem, taxi csekkem, élelmiszer utalványom stb. nem volt soha.
Az utóbbinál pedig elfelejtette a derék végrehajtó, hogy egy tv  műsort azért elég sokan látnak ahhoz, hogy megítéljék ki vezette a műsort. Márpedig esetemben nyilván nem animációs figurát láttak az erzsébetvárosiak.
Szóval piszkos kis játék részese lettem én.
De a hitem erősebb mint valaha. Tudom a gazemberek egyszer felelnek a bűneikért...
No de félre a negatívumokkal. Erzsébetvárosban azért számos gyönyörűséges emberi történettel, sorssal ismerkedem. A nyugdíjasokkal például Furman Imréről és költészetéről beszélgettünk. Fájdalmasan tisztességes élet volt az ővé. Az örök küzdésé és perlekedésé egy élhetőbb világért. Azt mondta, hogy az élet értelme, hogy mindig, és mindenek ellenére tudjunk valami jót adni az embertársainknak. Életünk utolsó pillanatáig.
Érdekes, mert az élet értelme egy másik beszélgetésemben is szóba került, Van egy tüneményes idős hölgy a Dob utcából, aki daganatos megbetegedésben szenved és az állapotán csak rontott, hogy hűséges kutyusát néhány hónapja elvesztette. Gyakran láttam azóta is, mindig megtörten, sápadtan. Aztán tegnap, amikor muszáj volt lemennem, olyan volt mintha kicserélték volna. Arca kisimult, a szemébe a fény visszaköltözött. Ismét lesz egy kis kutyám - mondta. Ismét lesz értelme élni valakiért.
Hát igen, célok nélkül nem megy.
Az iparosok vezetője előtt is fejet kell hajtanom. /Sajnos most nem tudtam elmenni a szokásos éves rendezvényre (pedig vártak!), és karítatív akciót sem szerveztünk a rászoruló gyerekekért.../
Ez a nagyszerű kárpitos mester élete értelmének azt tartja, hogy az iparosok társadalmát öszefogja. Politikai hovatartozás nélkül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése