2011. november 18., péntek

Hogyan lettem független lokálpatriótából mszp-s, DK-s, kékszalagos, 4K-s, szocdem, liberális, full fideszes, zsidó és roma?

Néhány hónappal ezelőtt hárman létrehoztuk a Dob köztársaság nevű civil csoportot. Célunk az volt, és ma is az, hogy olyan rendezvényeket szervezzünk, ahol mindazok, akiknek nem tetszik a jelenlegi rendszer, elmondhassák a gondolataikat, továbbá hogy ezek a gondolatok minél szélesebb körben elhangozhassanak.Nálunk nem a pártszín és a logó, nem a bőrszín és a vallás, hanem a közös célok a fontosak. Hisszük, hogy most párbeszédre és nem pártbeszédre van szükség. Éppen ezért a demokratikus oldalon a kirekesztés semmilyen formáját nem fogadjuk el.
Jómagam éveken keresztül készítettem olyan műsorokat, filmeket, amelyek különböző kisebbségekkel, egyházakkal foglalkoztak, valamint igyekeztem bemutatni a társadalom perifériájára szorult emberek sorsát. Nem kívülről, hanem velük együtt, köztük élve és megélve az ő történéseiket. Ezért egyeseknek én lettem a cigány meg a zsidó. Nem tagadom azt sem, hogy mindaz, ami ebben az országban történik, nem tetszik. Nagyon nem tetszik. Ezért jelen vagyok minden olyan megmozduláson, ahol kisebb vagy nagyobb csoportok kifejezik elégedetlenségüket. Hát ezért aztán néhányan több helyen is látni vélnek egyszerre. Igen, voltam már kék szalagosokkal, a szolidaritással, az mszpsekkel, a dk-sokkal, lokálpatriótákkal együtt, hogy tiltakozzam a kormány vagy a helyi önkormányzat embertelen döntései ellen. Mindenhol vannak barátaim, és mindenhol elhangzanak fontos üzenetek.Méltatlannak és tisztességtelennek tartanám, ha választanom kellene közöttük. Néhány héttel ezelőtt fideszes társaságban lefotóztak egy hozzám kicsit hasonlító nőt, és bizony aki közelről nem ismer, azt hihette én vagyok. No nekik full fideszes lettem... Leírtam már hogy keresztény vagyok, ezért akadt olyan, aki egy jobbikos médiumhoz akart csábítani. S győzködött, hogy én jó magyar vagyok. Köszönöm, de az én magyarságom nem kér a szélsőségekből és a gyűlöletből. Nem kér a köpönyegforgatókból, akik az egyik helyen azt mondják, hogy gyurcsányisták, de máshol meg Mesterházyt éltetik.Nem kérek azokból a konzervatívokból sem, akik elnézik az ébredő fasizmust. Nem kérek Orbánból és a hordószónokaiból. Nem kérek azokból, akik saját érdekeiket előbbre valónak tartják az ország sorsánál. Kicsi, ezer sebből vérző országunkban nem szeretnék én semmit, csak azt hogy mindenki emberhez méltó életet élhessen. Hogy a gondolkodók ne egymás hátába fúrják a késeket. Hogy legyen végre valódi összefogás..
S ha már címkéztek, akkor még egyet tegyetek rám. Nagy magyar Esztergom hazánkban legyek én egy kicsit esztergomi...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése